מארח וירטואלי: כך הוא יכול להרים את הכנס שלכם!

עכשיו, כשאירועים וכנסים וירטואליים הם הדבר החם ביותר, הגיע הזמן לשקול לשכור את שירותיו של איש מפתח עבור האירוע שלכם – מארח וירטואלי. הסיבה לכך נובעת מאחד החששות הגדולים ביותר באירועים וירטואליים – אי מעורבות הקהל. מארח וירטואלי לא רק יוודא שהאירוע שלכם מעניין, אלא גם ישמח את הקהל וישאיר אותו להוט לעוד.

למה באמת כדאי לכם לשכור מארח? מהם היתרונות בכך? הישארו איתנו!

תפקידו של מארח וירטואלי לפני תחילת האירוע

ישנם שני דברים עיקריים שמארח וירטואלי עושה עבור כל הדוברים באירוע לפני שהם עולים לדבר מול מצלמה. ראשית, הוא מוודא שהם מרגישים בסדר ושנוח להם (כי כל מי שטוב לו עם עצמו יספק נאום טוב). אנשים רבים חוששים מהמעמד למרות שאין קהל פיזי מולם והם לא צריכים להתמודד עם מאות או אלפי אנשים שמסתכלים עליהם. בכל זאת, עדיין מפחיד אותם להיות מול מצלמה.

שנית, המארח מוודא שלדובר יש מיקרופון, יראה לו היכן נמצא צוות הסאונד וידריך אותו על מה שעושה הופעה נהדרת מול המצלמה.

עזרה לדוברים בזמן האירוע

חלק חשוב נוסף בתפקידו של המארח הוירטואלי הוא לעזור לדוברים עם הסטוריטלינג שלהם, מפני שהכל נראה כל כך שונה במצלמה מאשר על הבמה. על במה אפשר לצעוד קצת כדי ליצור אנרגיה. לעומת זאת, המצלמה מאפשרת לנו לעשות בעיקר תנועות ידיים מפני שהמסגרת שלנו היא לרוב פלג הגוף העליון.

מארח עוזר לדוברים להבין איך הם יכולים להיות יצירתיים, מרתקים ואנרגטיים מול המצלמה כמו על הבמה.

הכנה לקהל וירטואלי

אנשים לא תמיד נשארים עד הסוף בכנסים וירטואליים, לכן המארח צריך למצוא דרכים להעסיק אותם ולשמור על אנרגיה גבוהה בזמן האירוע.

כדי לאפשר למשתתפים להתרענן, אפשר לעשות הפסקות של שעה, שעתיים. לפעמים לסיים מוקדם את היום ולצלול לעומק הדברים שוב ביום שלמחרת.

חלק מהדברים שאתם יכולים לצפות להם הוא שאנשים יפרשו מהכנס בכל שלב. לא המארח ולא הדוברים יכולים להרשות לעצמם להיעלב מכך. זה הבדל נוסף בין התנהגות וירטואלית לעומת פיזית, שבה אנשים עשויים לכבות את עצמם מבחינה מנטלית אבל עדיין להישאר בחדר.

מעורבות הקהל: מנקודת המבט של מארח וירטואלי

בכנסים וירטואליים, המארח צריך לגרום לקהל שלו להיות מעורב בשיחה. אם בכנסים פיזיים אפשר להרים יד, לרקוד, לשיר יחד, בכנסים וירטואליים צריך לחשוב מחוץ לקופסה כדי למצוא דרכים לעשות זאת.

איך אפשר לסייע לקהל להיות מעורב

פלטפורמות רבות מציעות שאלות ותשובות וביצוע סקרים. חשוב מאוד להשתמש בכלים אלה, אבל חשוב גם ללמד את הקהל שלכם כיצד להשתמש בהם. תנו למשתתפים קצת תמריץ להתחיל לבדוק את הפלטפורמה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לאבד 30-40 אחוז מהקהל שלכם בגלל בעיות טכניות. אנשים בדרך כלל ינסו שתיים-שלוש דקות ואז פשוט יאבדו עניין ויחזרו לתינוק שבוכה או לכלב שזקוק לטיול.

חשוב להכין מראש כמה מסמכים שמסבירים את הצדדים הטכניים, ליצור סרטון הסבר איך להתחבר, כיצד ליצור שם משתמש, איך ליצור פרופיל אם זה נחוץ, איך להשתמש באפשרויות המשחק השונות, באפשרויות השונות של מעורבות הקהל ועוד. בצעו כמה ניסיונות, כך שכשהכנס שלכם יגיע – אתם בטוח תהיו מוכנים.

יצירת מעורבות בצ'אט

טיפ מספר 1 הוא לשאול את הקהל שאלה שהתשובה עליה ברורה. למשל, אפשר לשאול מאיפה כל אחד מהמשתתפים מגיע. כל מה שהם צריכים לעשות זה להקליד את שם העיר ואתם תקבלו מבול של תגובות. זה יוצר תחושה של אנרגיה אמיתית.

טיפ מספר 2 הוא ליצור דיון ולהכניס שאלה בערך שבע עד עשר דקות לתוך השיחה. ככה לאנשים יש סיכוי לשמוע את דעותיו של הדובר ולגבש דעה משלהם, ואז אתם יכולים ליצור להם אפשרות לשתף אותה עם שאלה שיש לה תשובות מנוגדות. בקשו מהם לדון בנושא.

טיפ מספר 3 הוא תגמול אנשים על השתתפותם. כשמישהו משתף משהו, הגיבו לו. כשמישהו מביע דעה ואנשים תוקפים אותו, הביעו תמיכה באדם שהביע את דעתו.

לרגש את הקהל

הטיפ הכי טוב הוא לחשוב כמו מגישי רדיו. למגישי רדיו יש את הדבר הזה שהם צריכים לעשות, בין שיר לשיר, שהם צריכים לומר לקהל משהו כמו "תודה רבה על הראיון הנהדר ההוא עם כך וכך. אנחנו עוברים לשיר הבא, אבל כשנחזור, יהיה את זה ואת זה".

כשאנשים מאזינים לשיר, הם נשארים ערניים למה שיגיע אחר כך. באופן הזה, אתם מוכרים להם מראש וזה אותו הדבר כשעושים כנסים וירטואליים. חשוב להבין רק שעם מכירה מראש, אתם לא יכולים לצפות שאנשים יישארו איתכם גם אחרי שעה או שלוש שעות. אתם צריכים לעבוד ממש מהר ולמכור את הדבר הבא שהולך לקרות בפלטפורמה שלכם תוך 10 דקות.

לסיום

כפי שאתם מבינים כעת, מארח וירטואלי יכול להפוך את האירוע הוירטואלי שלכם למושלם. אמצו את הטיפים שלנו ואל תשכחו לבחון מה יוצרי תוכן אחרים עושים בכנסים שלהם. 

בהצלחה!

 

הודעתך התקבלה בהצלחה

pixel-bit
פתרונות מולטימדיה ברוזולוציה גבוהה